نقش چوب در صنعت پالت سازی

صنعت چوب از رایج‌ترین صنایع موجود در جهان می‌باشد و سابقه دیرینه دارد. دلیل این امر پیوند چوب و زندگی و تمایل بشر برای استفاده از چوب در زندگی انسان است.

معرفی صنعت چوب

بهتر است بدانید که چوب از مهم‌ترین مواد موجود در طبیعت است که استفاده از آن در حوزه‌های مختلف به چشم می‌خورد. از صندلی که روی آن می‌نشینید تا ساختمان‌های گوناگون با طراحی‌های مختلف، شاهد کاربرد چوب هستیم. صنعت چوب در هنر معماری نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
از آنجایی که هر نوع چوب استحکام متفاوتی دارد، برای بکارگیری آنها در هر زمینه‌ای از صنایع چوب، باید از چوب با استحکام مناسب استفاده شود.

عوامل تاثیرگذار در استحکام چوب

دو عامل در تعیین میزان استحکام چوب مورد استفاده در صنایع چوب نقش دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  • درصد فیبر موجود در چوب براساس واحد ساختمانی آن
  • ضخامت تعیین شده برای جداره چوب

اگر برای کار در صنعت و صنایع چوب، به چوب با استحکام بالا نیاز دارید باید از چوب‌هایی با فیبر زیاد استفاده کنید. لازم به ذکر است، هرچه استحکام چوب بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

نقش چوب در حوزه تولید و ساخت محصولات

  • زمانی که تمام خواص و ویژگی‌های ارزشمند چوب را بشناسید و زمینه استفاده از آنها را به درستی بدانید، می‌توانید برای ساخت محصولات از آن استفاده کنید.
  • برای تولید برخی محصولات از روش‌هایی مثل تصفیه و پردازش الوارهای مختلف چوب استفاده می‌شود. الوار بطور مستقیم وارد چرخه ساخت محصولات می‌شود. صنعت چوب از
  • الوارها برای ساخت تجهیزاتی همچون تخته‌های چندلایه، تیرچه‌ها و مواردی از این قبیل کمک گرفته می‌شود.
  • در برخی صنایع از تخته چوب برای ساخت وسایل استفاده می‌شود.
  • برای ساخت واگن قطار و تجهیزات ساخت کشتی و برخی از وسایل نقلیه و ابزارهای مرتبط با آن نیز از چوب استفاده می‌شود.
  • مهمترین استفاده چوب در صنعت حمل و نقل ساخت پالت های چوبی است که از چوب های با استحکام بالا استفاده می‌شود.

نقش چوب در صنعت پالت سازی

در تجارت مدرن امروزی، افزایش میزان سرعت در فرایند بسته‌بندی و حفظ ایمنی و سلامت بار، اهمیت زیادی دارد. پالت هم یکی از ابزارهایی است که برای سلامت محصولات و افزایش سرعت جابجایی و حمل کالاها، نقش موثری دارد. به همین دلیل باید پالت را از جنسی تهیه کرد که استحکام کافی داشته باشد.

چوب یک متریال مناسب برای پالت‌سازی است. چون هم محکم است و هم می‌تواند امنیت کالاها را حفظ کند. پالت‌های چوبی قادر هستند وزن‌های بالا را به راحتی تحمل کنند. نکته مهم دیگری که موجب استفاده از چوب در صنعت پالت می‌شود، قابلیت تعمیر و بازیافت این نوع پالت است.
یکی از دلایل استفاده از چوب در صنعت پالت، وجود اصطحکاک بین بار و سطح پالت است که موجب می‌شود بار از روی سطح پالت سُر نخورد و سالم به مقصد برسد. این اصطکاک، بین پایه پالت و سطح زمین هم وجود دارد و کار بارگیری و تخلیه بار را توسط جک پالت و لیفتراک، آسان‌تر می‌سازد.

مجموعه پالت چوبی شهبازی با ارائه خدمات گسترده ای از جمله: ساخت پالت چوبی، بارگیری، طراحی پالت، ساخت جعبه و فروش چوب خام باکیفیت، گام های استواری را در جهت رفع نیاز مشتریان گرامی برداشته است. جهت هماهنگی و ثبت سفارش میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *