هارد وود و سافت وود چیست؟

امروزه نقش چوب در صنعت پالت، مانند قدیم نیست. به دلیل مشکلات جنگل‌زدایی و محیط زیستی، قطع درختان برای ساخت پالت، محدود شده است.
برای آشنایی بیشتر شما بهتر است بگوییم که چوب های سخت مانند ماهون، افرا، بلوط و گردو نمونه های کلاسیک از چوب های باستانی هستند که اغلب در زمان های گذشته برای ساخت مبلمان و لوازم منزل استفاده می شدند.

با این حال، سافت وود مانند کاج، داگلاس فیر(صنوبر داگلاس)، صنوبر و سرخدار می باشد که بدلیل رشد گسترده و فراوانی برای ساخت پالت چوبی از همین انواع چوب استفاده می گردد.

هر چند که پالت ها را می توان از انواع چوب های مختلف ساخت ولی ساختار و جنس آنها مخصوصا برای صادرات، اغلب به کشور مبدأ آنها بستگی دارد. این مورد به این دلیل است که پالت ها نمونه ای از یک اکولوژی محیطی در منطقه عرضه آن چوب می باشد که به پوشش گیاهی آن منطقه مرتبط است.

سازندگان پالت برای ساخت به دنبال چوبی هستند که نه تنها برای هدف مناسب باشد، بلکه به راحتی در دسترسشان هم قرار گیرد.
هنگامی که عرضه چوب بالا و دسترسی به آن هم به راحتی و سهولت باشد، زنجیره تامین برای ساخت پالت ها سازگار است و مهمتر از همه قیمت محصول خام برایشان ارزان می شود و قیمت نهایی برای مشتری نیز به صرفه می گردد و می‌توانند پالت را با قیمت رقابتی به بازار عرضه کنند.

shahbazi-wooden-pallet

اغلب در ساخت پالت از درخت کاج استفاده می شود. چوب درخت کاج می‌تواند بدون آسیب دیدن، در کوره خشک شود. بنابراین پالت از جنس کاج برای حمل و نگهداری محصولات غذایی و دارویی مناسب است.
در مقابل استفاده از چوب بلوط بسیار محکم‌تر و از نظر قیمتی، گران‌تر است. از آنجایی‌که چوب پالتی بلوط از کاج قوی‌تر است، می‌توان برای دستیابی به همان سطح استحکام در ساخت پالت، تخته‌های نازک‌تری را برید.

شما می‌توانید برای خرید پالت چوبی مناسب، با پالت چوبی شهبازی تماس بگیرید تا سفارش شما توسط کارشناسان ما ثبت شود. همچنین اگر در مورد مشخصات پالت چوبی موردنظرتان نیاز به راهنمایی دارید، مشاوران ما، آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *