ایمنی کار با پالت چوبی چگونه است؟

برای کار با پالت چوبی لازم است تا در مورد ایمنی و نحوه کار با آن ها اطلاعات کافی را به دست آورید.
در مطالب قبلی شما را با نکات مهم قبل از ساخت و یا خرید پالت چوبی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص ایمنی کار با پالت های چوبی به دست آورید.
پالت ها یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین ابزارها در زنجیره تامین جهانی هستند. اما در عین حال چنانچه مراقب نباشید، می توانند خطرناک باشند و منجر به آسیب هایی مانند زخم های عمیق، مچ پا، شکستگی و … شود.

در زمان کار با پالت چوبی به چه نکات ایمنی توجه کنیم؟

هرگز از پالت ها برای بالا بردن افراد استفاده نکنید
یک پالت هرگز نباید به عنوان آسانسور برای افراد استفاده شود. در کل پالت ها به گونه ای طراحی شده اند تا وزن ۲۸۰۰ پوند یا بیشتر را تحمل کنند، اما پالت چوبی برای جابجایی بار طراحی و تولید شده است و مناسب جابجایی انسان نیست.

هرگز پالت های خالی را در حالت ایستاده قرار ندهید
پالت های خالی ایستاده در حالت ناپایدار هستند و می توانند با تکان شدید از حالت ایستاده خارج و باعث آسیب شوند.

از لوازم شخصی ایمنی در زمان کار استفاده کنید
در هنگام کار با پالت های چوبی، استفاده از دستکش و کفش ایمنی حتما توصیه می شود. با پوشیدن کفش ایمنی، چنانچه پالت روی پایتان هم بیافتد باعث میشود آسیب کمتری ببینید.

از پالت آسیب دیده یا کم کیفیت استفاده نکنید
اگر پالتی آسیب دیده باشد، برای کار نامناسب محسوب می شود و نباید دیگر از آن استفاده کرد. پالت های آسیب دیده، تعمیر یا بازیافت شده برای بار های سنگین بسیار خطرناک هستند، بنابراین توصیه میشود از این پالت ها برای بارهایی با وزن زیاد استفاده نشود.

همیشه قبل از استفاده پالت را تمیز کنید
پالت های شکسته شده و آسیب دیده می تواند موجب لیز خوردن افراد و آسیب ها و خطرات جدی شود. همچنین پالت های کثیف و آلوده نیز می تواند موجب چنین خطراتی گردد.

اگر روی پالت می ایستید بسیار مراقب باشید و تمرینات لازم را انجام دهید
کارگرانی که با پالت ها سروکار دارند، لازم است تا آموزش های لازم را ببینند و بدرستی بدانند که چگونه در زمان شکستن پالت ها بهترین عکس العمل را نشان دهند.
از قلاب برای دسترسی به پشت پالت استفاده کنید. با استفاده از قلاب های مخصوص می توانید پالت را برگردانید و دو طرف پالت را در زمان استفاده به تعادل برسانید.
در زمان ایستادن بین پالت ها بسیار مراقب باشید. زمانی که پالت ها در کنار یکدیگر قرار دارند، کارگران باید مراقب باشند تا تعادل آن ها بهم نخورد و بتوانند به خوبی از بین پالت ها عبور کنند.

مدیریت حوادث در بلند کردن پالت ها به صورت دستی
پالت ها در ابعاد و وزن های بسیار متنوعی تولید می شوند. این نوع پالت ها از ۳۰ پوند تا ۷۰ پوند مختلف هستند. پالت های سبک این فرصت را برای کارگران به وجود می آورد تا بتوانند به تنهایی آن ها را جا به جا و بلند کنند و کار ها را سریع تر انجام دهند.
با استفاده از بالابرهای مخصوص نیز میتوان پالت ها را بلند و جا به جا کرد. اگر پالت مورد نظر شما سنگین باشد بهتر است تا با استفاده از لیفتراک های مخصوص آن ها را جا به جا کنید.

پالت چوبی شهبازی همواره در کنار شماست

برای خرید پالت چوبی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان و ارسال پالت چوبی مورد نظرتان به سراسر کشور بهره مند گردید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *